+48 735 812 501
System rezerwacji sal MioSPACE
KLIENT
Rise
SEKTOR
Biznes
TERMIN
Listopad 2020
LOKALIZACJA
Cała Polska
Wyzwanie
Dedykowany system rezerwacji
Firma RISE zgłosiła się do nas z konkretnymi wymaganiami dotyczącymi urządzenia, które miałoby służyć za system rezerwacji sal w wynajmowanych budnykach. Urządzenia miały działać w oparciu o system operacyjny Android. Ważną funkcjonalnością była również możliwość zarządzania urządzeniami z jednego miejsca - budynki w których miały funkcjonować urządzenia zlokalizowane są na terenie całego kraju. Ostatnią i niemal najważniejszą cechą sprzętu miała być zdolność instalacji aplikacji zewnętrznych i ewentualne spięci własnego dedykowanego systemu z API oferowanym przez urządzenie.
Opis
Propozycja z naszej strony
Projekt rozpoczęliśmy od poszukiwania odpowiedniego sprzętu spełniającego wyżej wymienione wymagania klienta. Z znanych nam systemów rezerwacji, żaden w pełni nie wpisywał się w wymagania postawione przez klienta. Przeszukując rynek oraz konsultując temat z zaprzyjaźnionym dystrybutorem natrafiliśmy na urządzenie, które miało trafić do sprzedaży dopiero za kilka tygodniu. Po zapoznaniu się ze specyfikacją udostępnioną przez producenta i konsultacjach z klientem uznaliśmy, że jest to właśnie to czego szukamy. Po rozmowach z dystrybutorem marki Mio okazało się, że mamy możliwość wypożyczenia jednego egzemplarza demo nadchodzącego produktu - nie czekając złożyliśmy rezerwację i uzbroiliśmy się w cierpliwość.
Pierwsze wrażenie
Po niespełna dwóch tygodniach od rezerwacji otrzymaliśmy egzemplarz demo produktu. W pierwszym kontakcie urządzenie okazało się bardzo solidne. Jakość wykonania i zastosowanych elementów stała na wysokim poziomie. Estetyczna frontowa rama z podświetleniem w wielu kolorach (które mogą oznaczać rezerwację, lub jej brak) prezentowała się świetnie. Mnogość interfejsów dostępnych w tylnej części obudowy zrobiła na nas pozytywne wrażenie. Po odpaleniu i wstępnym skonfigurowaniu urządzenia otrzymaliśmy do dyspozycji system Android z kilkoma aplikacjami i usługami zainstalowanymi przez producenta.
Dedykowany system rezerwacji sal i współpraca z platformą MiDM
Wykorzystanie potencjału zdalnego zarządzania
Jednym z warunków stawianym przed urządzeniem do rezerwacji sal była możliwość zdalnego zarządzania posiadanymi urządzeniami. Klient potrzebował dedykowanego, producenckiego systemu, który pozwoliłby mu na zdalną obsługę około 100 urządzeń - aktualizację, wgrywanie własnej aplikacji, konfigurację parametrów. Takie założenia idealnie spełniał portal MiDM, dostarczony przez firmę Mio. Z założenia portal jest dodatkową usługą, którą można uruchomić na własnej infrastrukturze lub skorzystać z wersji cloud dostarczanej na serwerach firmy Mio. W naszej realizacji klient zdecydował się wykorzystać infrastrukturę producenta. Dało nam to możliwość oddelegowania kwestii utrzymaniowej systemu pod skrzydła producenta (systematyczne aktualizacje, pełna dostępność).
Obszerne API i możliwość nieograniczonej ingerencji z własną aplikacją
Dopasowanie urządzenia do własnych potrzeb
Już na etapie testów urządzenia otrzymaliśmy od producenta pełną dokumentację API oferowanego sprzętu. Po weryfikacji okazało się, że urządzenie posiada obszerny interfejs programowy, który można wykorzystać do rozszerzenia funkcjonalności własnej aplikacji. Zaczynając od sterowania systemem powiadomień świetnych prezentowanych na frontowej ramie, a skończywszy na sterowaniu zamkiem w drzwiach sali (wykorzystując interfejs RS) - to tylko niektóre z elementów jakie mogliśmy zrealizować z urządzeniem MioSPACE M1000. W trakcie testów urządzenia aplikacja, która miała zostać wdrożona przez klienta była jeszcze na etapie tworzenia. Dzięki temu twórcy aplikacji mieli możliwość zaimplementowania kilku elementów z API urządzenia w swoim systemie.
Rezultat
Własna aplikacja funkcjonująca na odpowiednim urządzeniu
Na rynku funkcjonuje wiele firm oferujących systemy rezerwacji sal. Duża część z tych urządzeń posiada dedykowany system rezerwacji, który pozwala na współpracę z najpopularniejszymi kalendarzami. W przypadku naszego klienta wymagania wychodziły poza podstawowe funkcjonalności oferowane przez większość producentów. Mimo sporych wymagań jakie zostały postawione przed MioSPACE M1000, urządzenie okazało się świetnym produktem, którego wdrożenie w firmie RISE będzie rozszerzane.
Galeria
Referencje 
Klienta
Sprzęt dostarczony przez firmę AV-IT Solutions okazał się tym czego szukaliśmy – platforma android z możliwością zarządzania wieloma urządzeniami pozwalająca na integracje z własną aplikacją.
Piotr Augustyn - CEO
Opisz nam swoje wyzwanie
Chętnie znajdziemy rozwiązania
Skontakuj się
kom: +48 735 812 501
Agencja interaktywna : hauerpower.com
cross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram