Głównym wyzwaniem postawionym przed nami było dopasowanie i zainstalowanie sprzętu, który spełniałby wszystkie wymagania postawione przez klienta. Używany do tej pory system był przestarzały, a jego funkcjonalność mocno ograniczona. Z racji rozwoju firmy na na nowe rynki zagraniczne oraz zwiększonej ilości spotkań online, klient poszukiwał systemu, który zapewni mu łatwą i niezawodną komunikację z klientami. Urządzenie miało być dostosowane do wielkości sali oraz do odpowiedniej liczby uczestników spotkania. Jednocześnie klient chciał uniknąć widocznych połączeń kablowych, zachowując wysoką estetykę pomieszczenia.
Zadanie wydawało się stosunkowo proste: zorganizować dla klienta kilka wybranych systemów wideokonferencyjnych, razem z nim je przetestować i wybrać ten, który będzie spełniał Jego wymagania. W grę wchodziło kilka rozwiązań, które oferowały mniej lub bardziej zaawansowane funkcjonalności wideokonferencyjne. Po przetestowaniu 3 systemów różnych producentów, klient nie do końca był przekonany czy którykolwiek z dostarczonych zestawów spełni Jego oczekiwania. Ostatecznie, po przeanalizowaniu z klientem potrzeb, postanowiliśmy zaproponować rozwiązanie AiO firmy Huawei, które okazało się strzałem w dziesiątkę!
Po niespełna tygodniowym teście urządzenia okazało się, że Huawei IdeaHub Pro idealnie sprawdza się podczas wideokonferencji. Jakość kamery 4K z technologią Auto Frame oraz 12 mikrofonów z systemem Auto Trackingu, to rozwiązanie dla najbardziej wymagających.
W egzemplarzu testowym dostarczonym do klienta znajdował się również komputer OPS z zainstalowanym systemem Windows, który rozbudowywał funkcjonalności urządzenia do postaci pełnoprawnego komputera PC z dużym ekranem dotykowym. Idealnym uzupełnieniem całości okazała się technologia Huawei IdeaShare Key, dzięki której jednym kliknięciem klient łączy się z komputera do urządzenia IdeaHub.
Produkt firmy Huawei okazał się świetnym zamiennikiem dla standardowego Flipcharta, znajdującego się w sali spotkań. Jak się okazało, tablica z notatkami jest często używanym narzędziem podczas wewnętrznych spotkań. Informacje, które do tej pory znajdowały się na papierze, były po każdym spotkaniu fotografowane i rozsyłane do wszystkich uczestników spotkania. Po zamontowaniu i skonfigurowaniu IdeaHub Pro okazało się, że wszelkie notatki i rysunki wykonywane podczas spotkań można utrwalić w formie cyfrowej i jednym kliknięciem wysłać do wszystkich uczestników spotkania. Ta funkcjonalność sprawiła, że klient nie chciał rozstać się z urządzeniem demonstracyjnym, które do niego dostarczyliśmy.
Ważnym aspektem dla klienta była kwestia wdrożenia nowego rozwiązania do wideokonferencji bez ingerencji w wygląd sali konferencyjnej. Wiele rozwiązań standardowych, będących systemami złożonymi z kilku elementów, wymaga odpowiednio zaplanowanego okablowania. W tym przypadku klient nie chciał ponosić dodatkowych kosztów. IdeaHub Pro, podpinany jedynie kablem zasilającym, zdeklasował pod tym względem wcześniej testowane urządzenia.
Klient, decydując się na ten produkt, otrzymał wszystkie wymagane funkcjonalności: system do wideokonferencji działający w dwóch wybranych systemach operacyjnych (Android lub Windows); duży - 65” interaktywny ekran; w pełni funkcjonalny, elektroniczny Flipchart do prowadzenia spotkań wewnątrz biura oraz niezwykłą ergonomię rozwiązania. To zdecydowało o instalacji Huawei IdeaHub Pro.