Dzień 7 grudnia 2022 roku rozpoczął się dla nas jak każdy inny dzień roboczy - realizowaliśmy bieżące zamówienia klientów, zamykaliśmy niektóre z projektów przed końcem roku i przygotowywaliśmy się do nadchodzących instalacji. W powietrzu było już czuć atmosferę zbliżających się świąt i krótkiego urlopu. Wszystko jednak zmieniło się po otrzymaniu wiadomości e-mail od pewnej zaprzyjaźnionej osoby, która poprosiła nas o pomoc. Nasze zadanie było bardzo proste - montaż i konfiguracja 11 sal konferencyjnych opartych na rozwiązaniach firmy Logitech. Nie byłoby nic w tym nic problematycznego, gdyby nie fakt, że instalacja miałą rozpocząć się w najbliższy poniedziałek (co dawało tylko 3 dni na przygotowanie) i to w Berlinie (ponad 600 km od Krakowa). Po początkowych wahaniach i niepełnej informacji dotyczącej projektu, nasza ciekawość i chęć zrealizowania ciekawego montażu wzięły górę - zgodziliśmy się pomóc. Realnie dysponowaliśmy trzema dniami na analizę projektu, przygotowanie wszystkich akcesoriów montażowych, zebranie ludzi i przewidzenie problemów instalacyjnych.
Po kilku dniach intensywnych przygotowań i długiej trasie z Krakowa do Berlina, dotarliśmy do miejsca docelowego - biura firmy Wayfair. Na miejscu przywitał nas Vladan, który odpowiadał po stronie klienta za projekt i nadzorował nasze prace.
Pierwsze prace rozpoczęliśmy w największej sali konferencyjnej, gdzie miały znaleźć się dwa duże monitory LG 75’’ oraz kompletny system Logitech’a dedykowany dla platformy Google Meet’s - dotykowy ekran TAP, Chromebook, Rally Bar oraz trzy mikrofony stołowe. Uzupełnieniem systemu było rozwiązanie Logitech Swytch, które pozwala na przechwycenie peryferii z dedykowanego systemu Logitech dla PC lub Mac’a podłączonego do systemu - świetne rozwiązanie, gdy użytkownik sali chce wykorzystać zainstalowany sprzęt do utworzenia spotkania w komunikatorze na swoim urządzeniu. Pierwszy dzień naszego montażu był trudny i rozpoczął się od dużego problemu wynikającego zue źle przygotowanej ściany, gdzie miały znaleźć monitory o łącznej wadze 80kg. W rozwiązaniu tego poważnego budowlanego problemu pomogły nam nasza pomysłowość i dobrze wyposażony bus za akcesoriami montażowymi. Pierwszy dzień instalacji okazał się najtrudniejszy, a zakończenie go z jedną działającą salą nie napawało nas optymizmem.
Kolejne dni instalacji okazały się zdecydowanie bardziej sprzyjające. Duża część sal konferencyjnych oparta była na powtarzalnym schemacie, w którym system składał się z systemu Logitech dla Google Meet’s, kamery MeetUP lub Rally Bar Mini i listew maskujących przewody. Podczas instalacji duży nacisk położyliśmy na estetykę i ułożenie okablowania zgodnie z przesłanym projektem instalacji. Mimo profesjonalnego przygotowania projektu okazało się, że jeden z elementów znajdujących się w nim nie jest w stanie poprawnie działać z zestawem Logitech. Testy niewielkiego przełącznika HDMI wykonywaliśmy w trakcie instalacji, będąc w ciągłym kontakcie z osobami technicznymi po stronie producenta. Mimo naszych starań i wielu sposobów konfiguracji, niedziałający przełącznik HDMI musiał zostać usunięty z finalnej wersji projektu. Nie obniżyło to funkcjonalności zestawu, a jedynie wykluczyło z działania jedno z gniazd HDMI w stole konferencyjnym.
Wśród 11 sal konferencyjnych, które mieliśmy zainstalować, znajdowała się jedna sala, która odbiegała od pozostałych sal poziomem złożoności oraz zainstalowanym systemem audio. Duże pomieszczenie konferencyjne z miejscem na kilkadziesiąt osób wyposażone było w duży 98’’ monitor NEC, system audio firmy BIAMP i procesor TesiraFORTÉ AVB CI, który w połączeniu z kilkoma mikrofonami sufitowymi Parlé TCM-1 miał pozwolić na realizację spotkań bez potrzeby używania mikrofonów stołowych Logitech podłączonych do kamery Rally Bar. Za nagłośnienie sali odpowiadało osiem głośników JBL Control 65 P rozmieszczonych symetrycznie nad stołem konferencyjnym. W tej sali naszym zadaniem było zweryfikowanie poprawności konfiguracji zainstalowanego procesora, aktualizacja jego oprogramowania oraz spięcie go z nowym zestawem Logitech dla systemu Google Meet’s. Po wykonaniu kilku nowych połączeń kablowych w okolicach stołu i modyfikacji urządzeń w multimedialnej szafie rack, zestaw Logitech w pełni współpracował z wysokiej klasy systemem audio od firmy BIAMP.
Rezultatem naszych działań w biurze firmie Wayfair było oddanie do użytku w pełni funkcjonalnych 11 sal konferencyjnych, działających w oparciu o system Logitech dedykowany dla platformy Meet’s. Mimo nietypowego zlecenia, które musiało zostać zrealizowanie natychmiastowo, udało nam się przeprowadzić montaż w wyznaczonym terminie z pełnym sukcesem dla nas i klienta. Była to dla nas wymagająca próba przed kolejnymi rozpoczynającymi się projektami.