Firma RISE zgłosiła się do nas z konkretnymi wymaganiami dotyczącymi urządzenia, które miałoby służyć za system rezerwacji sal w wynajmowanych budynkach. Urządzenia miały działać w oparciu o system operacyjny Android. Ważną funkcjonalnością była również możliwość zarządzania urządzeniami z jednego miejsca - budynki, w których miały funkcjonować urządzenia, zlokalizowane są na terenie całego kraju. Ostatnią i niemal najważniejszą cechą sprzętu miała być zdolność instalacji aplikacji zewnętrznych i ewentualne spięcie własnego dedykowanego systemu z API oferowanym przez urządzenie.
Projekt rozpoczęliśmy od poszukiwania odpowiedniego sprzętu spełniającego wyżej wymienione wymagania klienta. Ze znanych nam systemów rezerwacji żaden w pełni nie wpisywał się w wymagania postawione przez klienta. Przeszukując rynek oraz konsultując temat z zaprzyjaźnionym dystrybutorem, natrafiliśmy na urządzenie, które miało trafić do sprzedaży dopiero za kilka tygodniu. Po zapoznaniu się ze specyfikacją udostępnioną przez producenta i po konsultacjach z klientem, uznaliśmy, że jest to właśnie to, czego szukamy. Po rozmowach z dystrybutorem marki Mio okazało się, że mamy możliwość wypożyczenia jednego egzemplarza demo nadchodzącego produktu - nie czekając, złożyliśmy rezerwację i uzbroiliśmy się w cierpliwość.
Po niespełna dwóch tygodniach od rezerwacji otrzymaliśmy egzemplarz demo produktu. W pierwszym kontakcie urządzenie okazało się bardzo solidne. Jakość wykonania i zastosowanych elementów była na naprawdę wysokim poziomie. Estetyczna frontowa rama z podświetleniem w wielu kolorach (które mogą oznaczać rezerwację lub jej brak) prezentowała się świetnie. Mnogość interfejsów, dostępnych w tylnej części obudowy, zrobiła na nas pozytywne wrażenie. Po uruchomieniu i wstępnym skonfigurowaniu urządzenia, otrzymaliśmy do dyspozycji system Android z kilkoma aplikacjami i usługami zainstalowanymi przez producenta.
Jednym z warunków stawianym przed urządzeniem do rezerwacji sal była możliwość zdalnego zarządzania. Klient potrzebował dedykowanego, producenckiego systemu, który pozwoliłby mu na zdalną obsługę około 100 urządzeń - aktualizację, wgrywanie własnej aplikacji, konfigurację parametrów. Takie założenia idealnie spełniał portal MiDM, dostarczony przez firmę Mio. Z założenia portal jest dodatkową usługą, którą można uruchomić na własnej infrastrukturze lub skorzystać z wersji cloud dostarczanej na serwerach firmy Mio. W naszej realizacji klient zdecydował się wykorzystać infrastrukturę producenta. Dało nam to możliwość oddelegowania kwestii utrzymaniowej systemu pod skrzydła producenta (systematyczne aktualizacje, pełna dostępność).
Już na etapie testów urządzenia otrzymaliśmy od producenta pełną dokumentację API oferowanego sprzętu. Po weryfikacji okazało się, że urządzenie posiada obszerny interfejs programowy, który można wykorzystać do rozszerzenia funkcjonalności własnej aplikacji. Sterowanie systemem powiadomień świetlnych prezentowanych na frontowej ramie oraz zamkiem w drzwiach sali (wykorzystując interfejs RS) - to tylko niektóre z elementów, jakie mogliśmy zrealizować z urządzeniem MioSPACE M1000. W trakcie testów urządzenia aplikacja, która miała zostać wdrożona przez klienta była jeszcze na etapie tworzenia. Dzięki temu twórcy aplikacji mieli możliwość zaimplementowania kilku elementów z API urządzenia w swoim systemie
Na rynku funkcjonuje wiele firm oferujących systemy rezerwacji sal. Duża część z tych urządzeń posiada dedykowany system rezerwacji, który pozwala na współpracę z najpopularniejszymi kalendarzami. W przypadku naszego klienta wymagania wychodziły poza podstawowe funkcjonalności oferowane przez większość producentów. Mimo sporych wymagań, jakie zostały postawione przed MioSPACE M1000, urządzenie okazało się świetnym produktem, którego wdrożenie w firmie RISE będzie rozszerzane.